مانیتور گیمینگ ایسوس مدل TUF GAMING VG27AQ1A سایز 27 اینچ

برند:

- نوع پنل: IPS

- نوع مانیتور: گیمینگ

- نور پس زمینه: W-LED

- سایز صفحه نمایش: 27 اینچ

- وضوح: (2560x1440) QHD

ادامه مطلبShow less
17,700,000 تومان
وضعیت دستگاه
  • نو
رنگ
  • مشکی
گارانتی
  • گارانتی 3 ساله الماس رایان ایرانیان
ناموجود
موجود شد خبرم کن
توضیحات

شرکت ایسوس یکی از برندهای مطرح تولیدکننده لوازم جانبی و قطعات سخت افزاری کامپیوتری بوده که هر یک از مشخصه‌های قابل توجهی برخوردار هستند. در ماه‌های گذشته بود که شاهد رونمایی مانیتور گیمینگ TUF Gaming VG27AQ بودیم، نمایشگری با طراحی جذاب و مشخصات قابل توجه که بدون شک می‌تواند رضایت مخاطب خود را به خوبی جلب کند.

سری محصولات TUF ایسوس مدل‌های گیمینگ رده میانی هستند و نسبت به سری ROG نیز از قیمت کمتر و ویژگی‌های مطلوبی برخوردار هستند. نمایشگر TUF Gaming VG27AQ نیز از همین خانواده است و از این رو نباید انتظارات بزرگ داشت و باید آن را گزینه معقولی به حساب آورد.

مانیتور TUF Gaming VG27AQ با سایز ۲۷ اینچی IPS و نرخ تجدید ۱۶۵ هرتز و قیمت ۴۵۰ دلار، یکی از گزینه‌های استاندارد است و تجربه کاربری خوبی می‌توان با آن داشت. به هر حال در این مطلب قصد داریم شما را با نمایشگر گیمینگ TUF Gaming VG27AQ ایسوس آشنا سازیم و در این بین به بررسی آن می‌پردازیم.


مشخصات کلیدی

  • صفحه نمایش ۲۷ اینچی
  • نرخ تجدید ۱۶۵ هرتز با پشتیبانی از G-Sync انویدیا
  • دو پورت HDMI
  • دو اسپیکر ۲ واتی
  • رزولوشن ۲۵۶۰*۱۴۴۰ پیکسل
  • پنل IPS
  • یک پورت DisplayPort
  • مدت زمان پاسخگویی یک میلی ثانیه‌ای
  • وزن ۵.۸ کیلوگرم

طراحی و ویژگی های مانیتور TUF Gaming VG27AQ ایسوس

نمایشگرهای گیمینگ برخلاف مدل‌های معمولی از نرخ نوسازی کمی برخوردار هستند و مدل‌های سریعی در بحث اجرا گیم پلی بازی هستند. بنابراین می‌توان تجربه حرفه‌ای داشت و در واقع با مدل‌های قابل توجهی در این حوزه رو به رو هستیم که می‌توانند مطابق انتظارات عمل کنند.

در چند سال گذشته شرکت‌های بسیاری تصمیم گرفتند تا تولید نمایشگر گیمینگ را در سبد محصول خود قرار دهند و از جمله باید به شیائومی اشاره کرد. در این بین ایسوس یکی از برندهای قدیمی و شناخته شده در این زمینه مانیتور TUF Gaming VG27AQ را به عنوان گزینه گیمینگ قابل توجه و در عین حال خوش قیمت معرفی کرده است.

نکته جالب این نمایشگر پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync 2 بوده و حتی افراد می‌توانند در نرخ ۱۴۴ هرتز نیز آن را به کار گیرند. ایسوس در پنل TUF Gaming VG27AQ از فناوری جی سینک و فریسینک بهره گرفته تا کاربران در کنار سخت افزار انویدیا یا AMD بتوانند تجربه روان و بی نقصی را داشته باشند.

مانیتور TUF Gaming VG27AQ یک نقطه عطف در میان محصولات سری TUF بوده که از طراحی شیک برخوردار است و افراد می‌توانند در تجربه کار با آن حس حرفه‎ای داشته باشند. بنابراین با یک مدل معمولی و نامطلوب رو به رو نیستیم. ما در این نمایشگر عملکرد رقابتی را شاهد بودیم و هیچ تاری یا نویزی مشاهده نشد.

موضوعی که برخی نمایشگرهای گیمینگ از آن رنگ برده و نمی‌توانند عملکردی خوب از خود نشان دهند. در واقع ما هیچ یک از تار شدن را مشاهده نکردیم که گاهی اوقات می‌تواند در نمایشگرهای قابل اورکلاک نرخ نوسازی و زمان پاسخگویی هنگام کار با آن حالت به وجود آید. اگر از گیمرهایی هستید که همیشه علاقمند به استفاده از نمایشگر می‌باشید، مانیتور TUF Gaming VG27AQ ایسوس می‌تواند توانایی بزرگ با قیمت مناسب از خود نشان دهد.

پاسخگویی خوب یکی از نقاط قوت نمایشگر ایسوس است و ما را شیفته خود کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که همیشه برند کره‌ای به این موضوع توجه داشته و سعی کرده یک گزینه تمام عیار اما خوش قیمت را به مخاطب خود ارائه دهد. کمتر مانیتوری را شاهد هستیم که بتواند قابلیت بزرگ را به نمایش بگذارد، آن هم با یک قیمت رقابتی. TUF Gaming VG27AQ به عنوان بخشی از خانواده محصولات گیمینگ TUF رده میانی ایسوس، فراتر از آنچه می‌خواهید عمل می‌کند.

به گفته ایسوس این مانیتور دارای نرخ نوسازی قابل اورکلاک است و این یعنی از حداقل نرخ نوسازی می‌توان آن را به ۱۶۶ هرتز افزایش داد. بنابراین هرچه نرخ نوسازی افزایش یابد، بدون شک تجربه کاربری بهتری می‌توان داشت و در نوع خود برجسته تلقی می‌شود.


ما همیشه سعی می‎کنیم هر محصول را چند باری مورد تست قرار دهیم تا از عملکرد دستگاه به خوبی مطلع شویم. نمایشگر مورد بحث ما نیز چند باری مورد بررسی قرار گرفته تا بتواند فراتر از آنچه که انتظار داریم ظاهر شود. این موضوعی است که باید همیشه به آن توجه داشت و نباید به سادگی از کنارش گذشت. در چند سال گذشته شرکت‌ها سعی کردند به تولید نمایشگرهای حرفه‌ای بپردازند و ایسوس نیز از این قاعده مستثنی نبود.

محصولی که توسط برند تایوانی رونمایی شده یک گزینه ارزنده بوده که کمتر مدلی را شاهد هستیم به مانند آن خوش بدرخشد. با اینکه هزینه خرید بزرگی نباید برای تهیه TUF Gaming VG27AQ پرداخت، اما عملکرد یک پرچمدار را می‌تواند داشته باشد.

ما در تست خود از کارت گرافیک RTX 2070 Super  یا AMD Radeon RX 5700 بهره گرفتیم تا بهتر بتوانیم عملکرد این نمایشگر را زیر ذره بین ببریم. خوشبختانه تاری یا کاهش پاسخگویی مشاهده نشده و محصول ایسوس توانسته به عنوان یک نمایشگر گیمینگ عملکرد خوبی داشته باشد که راضی کننده است.

نرخ تجدید ۱۶۵ هرتزی نمایشگر جدید گیمینگ ایسوس با ELMB سینک همگام سازی شده و افراد می‌توانند عملکرد قابل توجهی را شاهد باشند. گفتنیست در چند سال گذشته شرکت‌های بسیاری تصمیم گرفتند تا تولید نمایشگر گیمینگ را در سبد محصول خود قرار دهند و از جمله باید به شیائومی اشاره کرد. در این بین ایسوس یکی از برندهای قدیمی و شناخته شده در این زمینه مانیتور TUF Gaming VG27AQ را به عنوان گزینه گیمینگ قابل توجه و در عین حال خوش قیمت معرفی کرده است.

گذشته از آن این مدل پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync 2 بوده و حتی افراد می‌توانند در نرخ ۱۴۴ هرتز نیز آن را به کار گیرند. ایسوس در پنل TUF Gaming VG27AQ از فناوری جی سینک و فریسینک بهره گرفته تا کاربران در کنار سخت افزار انویدیا یا AMD بتوانند تجربه روان و بی نقصی را داشته باشند.

همچنین باید بیان داشت که سری محصولات TUF ایسوس مدل‌های گیمینگ رده میانی هستند و نسبت به سری ROG نیز از قیمت کمتر و ویژگی‌های مطلوبی برخوردار هستند. نمایشگر TUF Gaming VG27AQ نیز از همین خانواده است و از این رو نباید انتظارات بزرگ داشت و باید آن را گزینه معقولی به حساب آورد.

شایان ذکر بوده این نمایشگر از قابلیت حذف نور آبی برخوردار است و به افراد اجازه می‌دهد تا از چشم خود محافظت داشته باشند. یکی از نقاط مثبت مانیتور جدید و حرفه‌ای گیمینگ ایسوس پشتیبانی همزمان دو فناوری G-Sync یا FreeSync است و در کنار سخت افزار AMD و انویدیا می‌توان پیکربندی دقیق و حرفه‌ای را شاهد بود.

در چند سال گذشته ایسوس سعی کرده سخت افزار و سیستم‌های حرفه‌ای روانه بازار کند که در مشخصات مختلف و طراحی متفاوت، راهی بازار می‌شود. این مانیتور جذاب تایوانی‌ها مشخصه‌های جذابی داشته و با قیمتی رقابتی روانه بازار می‌شود. برند موردبحث همیشه تلاش می‌کند تا عملکرد خوبی از خود نشان دهد. فعال کننده ELMB به خوبی عمل کرده و در هنگام گیم پلی بازی شاهد تصویر صاف و پاسخگو هستیم.

بنابراین عملکرد پروضوحی را در این نمایشگر می‌توانیم مشاهده کنیم که خیره کننده است. این محصول ایسوس اگرچه از سری TUF بوده و ROG محسوب نمی‌شود، اما همچنان باکیفیت بوده و انتظارات بزرگی باید داشت. نمایشگر این شرکت تایوانی جذابیت طراحی داشته و کیفیت ساخت خوبی برای آن در نظر گرفته شد. بنابراین می‌توان شاهد تجربه کاربری قابل توجهی بود و یک مدل برجسته در میان نمایشگرهای TUF به حساب می‌آید.


همچنین ایسوس سعی کرده در این مدل به مشخصات بزرگ توجه دارد. نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و وضوح تصویر ۱۴۴۰p ویژگی‌های اصلی مانیتور گیمینگ Asus است و در جای دیگر VG27AQ سخت افزاری کافی را ارائه می‌دهد. این مانیتور از IPS استفاده می‌کند و فقط از رنگ ۸ بیتی پشتیبانی کرده که برای بازی مناسب بوده و به اندازه کافی برای کار مناسب نیست. زمان پاسخ دهی ۱ms نیز مطلوب بوده و به اندازه کافی برای اجرا بازی‌های رقابتی گزینه ایده آل تلقی می‌شود.

مناطقی دیگر وجود دارد که مشخصات VG27AQ را به مدل برجسته تبدیل می‌کند. به عنوان مثال از محتوای HDR 10 پشتیبانی می‌کند، اما این صفحه IPS به معنای روشنایی برای استفاده بیشتر از HDR نیست.

VG27AQ ارزش خوبی داشته و کیفیت ایده آل را ارائه می‌دهد. در حالی که ایسوس هنوز ۴۵۰ دلار یا ۴۸۵ پوند قیمت برای آن در نظر گرفته، برای یک مانیتور ۲۷ اینچی IPS با وضوح ۱۴۴۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی و با پشتیبانی ازNvidia G-Sync شما باید هزینه ۵۹۰ دلاری را درنظر گیرید.

همچنین می‌توانید پنل‌های AMD FreeSync 2 راهم خریداری کنید که با G-Sync یکسان است اما قیمت نسبتا کمتری دارد، بنابراین VG27AQ ارزان‌ترین نیست و با یک پنل ELMB-Sync گزینه فوق العاده قلمداد می‌شود.

OSD و راه اندازی مانیتور TUF Gaming VG27AQ ایسوس

مانیتورها ابزارهای کارآمدی برای کارهای روزانه هستند. شرکت‌ها نیز مدل‌های مختلفی را در بازار عرضه می‌دارند تا بتوانند نیاز مخاطب را برآورده سازند. شرکت ایسوس نیز در چند سال گذشته عملکرد خوبی داشته و اثبات کرده که می‌تواند یک برند قابل توجه در این زمینه باشد.

مانیتور VG27AQ ایسوس گزینه ارزشمند بوده که برای راه اندازی آن به راحتی می‌توانید تجربه کاربری داشته باشید. نه تنها این نمایشگر کیفیت ساخت قابل قبولی دارد، بلکه در نمایش محتوا ایده آل بوده و نقصی را مشاهده نخواهید کرد تا به آن اشاره کرد. البته سابقه درخشان ایسوس نشان داده که هر سال باید شاهد معرفی مدل جدیدی باشیم و VG27AQ نیز یکی از آنهاست.

به طور کلی پنل نمایشگر ایسوس از کیفیت ساخت مناسب و گزینه‌های تنظیم مناسبی برخوردار است. VG27AQ دارای تنظیم ارتفاع سخاوتمندانه ۱۳۰ میلی متر است و از ۱۸۰ درجه چرخش چپ به راست و ۳۸ درجه شیب جلو و عقب بهره می‌برد. این مدل می‌تواند به حالت عمودی تغییر کند و از نصب ۱۰۰ میلی متر VESA پشتیبانی کند.

این پایه دارای یک سوراخ جهت یابی کابل است و صفحه نمایش نیز دارای حاشیه‌های باریک است، بنابراین می‌توان از این صفحه نمایش برای تنظیمات چند مانیتور استفاده کرد.


در نهایت اینکه مدل عرضه شده توسط ایسوس یک گزینه جذاب برای کاربری از جمله گیمینگ است. اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید و به انجام بازی‌های رقابتی می‌پردازید، VG27AQ ایسوس همان مدلی بوده که می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند.

راه اندازی این مدل دشوار نیست  و به سهولت قابل انجام بوده، بنابراین به سادگی می‌توانید مانیتور گیمینگ VG27AQ ایسوس را ستاپ کرده و به کار گیرید. وزن این نمایشگر ۵.۸ کیلوگرم بوده که سنگین نیست و با کیفیت ساخت بزرگ یکی از مدل‌های جذاب گیمینگ قلمداد می‌شود.

اگر از جمله افرادی هستید که ممکن بوده به حمل مانیتور بپردازید، محصول ۲۷ اینچی ایسوس سنگین بوده و ممکن است کمی باعث ناراحتی شما شود. بهتر است آن را به همراه نفر دومی بلند کرده در جای موردنظر قرار دهید. کیفیت ساخت بالا VG27AQ موجب شد تا افزایش وزنی پیدا کرده و فراتر از مانیتورهای رایج موجود باشد. چیزی که در کمتر مدلی شاهد آن هستیم و برند ایسوس سعی داشته گزینه فراتر از انتظار را به مخاطب خود ارائه دهد.

در این نمایشگر از نورپردازی RGB LED همچون سری ROG برخوردار نیست، بنابراین نباید انتظار نورپردازی سفارشی و رنگی فوق العاده در VG27AQ باشید. دو پورت HDMI و یک پورت DisplayPort در عقب این مانیتور قرار گرفته تا افراد بتوانند آن را به دیگر لوازم متصل کنند.

خبری از هیچ پورت USB نیست و باید به همین کانکتورها بسنده کرد. کلیدهای تنظیماتی فیزیکی در قسمت کنار نمایشگر قرار گرفته که شکل خاصی دارد. کلیدهای فیزیکی به سهولت دردسترس هستند و می‌توان مانیتور VG27AQ ایسوس را در نوع خود جذاب است.

با کمک OSD ایسوس افراد می‌توانند موارد جانبی روی نمایشگر گیمینگ VG27AQ ایسوس داشته باشند تا محیط گیمینگ جذابی را فراهم آورند. از ویژگی‌های گیمینگ این مانیتور باید به پیشخوان‎های FPS ، تایمرهای روی صفحه و کراس صندلی اشاره کرد که می‌توانند تجربه گیمینگ بهتری را رقم زنند.

ایسوس که سابقه درخشانی در تولید نمایشگر گیمینگ دارد، با VG27AQ مانیتوری طراحی کرده که حسابی گیمرها را با یک مدل خوش قیمت و در عین حال حرفه‌ای راضی نگه دارد. بنابراین با مانیتور موردبحث گزینه نامطلوبی نداشته و باید حساب ویژه در بحث گیمینگ آن هم بازی‌های رقابتی باز کرد.

ایسوس تمام تلاش خود را کرد تا گزینه‌ای را معرفی کند که می‌تواند به راحتی رضایت مخاطب را جلب کند. VG27AQ صفحه نمایش تختی داشته و حاشیه کم هم برای آن در نظر گرفته شده که ظریف به نظر می‌رسد. یک پایه مربعی با حاشیه قرمز رنگ را شاهد هستیم که نماد گیمینگ این مدل است.

به طور کلی راه اندازی نمایشگر موردبحث دشوار نیست و به سهولت می‌توان آن را در موقعیت موردنظر تنظیم کرد. بنابراین با یک گزینه منعطف از ایسوس رو به رو هستیم، که می‌تواند توجه مخاطب را جلب کند. دو اسپیکر ۲ واتی در این مانیتور تعبیه شده که صدا مطلوبی را در فضا می‌تواند پخش کند. صدا در سطحی نیست که نخواهید اسپیکر جداگانه را به کار گیرید.

بنابراین برای یک کاربری بسیار ساده شاید این بلندگو کافیست اما برای کاربری حرفه‌ای نباید به آن اکتفا کنید.


کیفیت تصویر مانیتور TUF Gaming VG27AQ ایسوس

محصول برجسته ایسوس کیفیت رنگی عالی را ارائه می‌دهد. اندازه گیری Delta E پنل با ضخامت ۱.۳۶ اینچ فوق العاده است و به معنی انحراف رنگی نبوده که چشم انسان قادر به تشخیص آن باشد.

درجه حرارت رنگی صفحه نمایش ۶،۲۹۸K بوده و بسیار عالی تلقی می‌شود، و شاهد کیفیت تصویری قابل توجه از یک گزینه میان رده گیمینگ هستیم، اگرچه در سطح یک نمامیشگر حرفه‌ای به نظر می‌رسد.

برای نمایش قابل توجه  گیم پلی، فاصله چندانی با ۶،۵۰۰K ندارد. سطح گاما ۲.۲۲ بوده از سطح بالایی برخوردار است و با شکل ۲.۲ گزینه در خور توجه است.

VG27AQ از سطح رنگی sRGB پشتیبانی ۹۸ درصدی داشته و این بدان معناست که کیفیت رنگی می‌تواند موردتوجه باشد. پشتیبانی از استانداردهای Adobe RGB  و DCI-P3 بیش از ۸۰ درصد بوده و این موضوع نیز نشان دهنده وضوح رنگی بزرگ است.

در نهایت اینکه مدل عرضه شده توسط ایسوس یک گزینه جذاب برای کاربری از جمله گیمینگ است. اگر شما یک گیمر حرفه‌ای هستید و به انجام بازی‌های رقابتی می‌پردازید، VG27AQ ایسوس همان مدلی بوده که می‌تواند نظر شما را به خود جلب کند.

به وضوح باید بیان داشت که مانیتور VG27AQ ایسوس گزینه ارزشمند بوده که برای راه اندازی آن به راحتی می‌توانید تجربه کاربری داشته باشید. نه تنها این نمایشگر کیفیت ساخت قابل قبولی دارد، بلکه در نمایش محتوا ایده آل بوده و نقصی را مشاهده نخواهید کرد تا به آن اشاره کرد. البته سابقه درخشان ایسوس نشان داده که هر سال باید شاهد معرفی مدل جدیدی باشیم و VG27AQ نیز یکی از آنهاست.

آنچه در این مدل نظرگیر است، VG27AQ را به نقطه عطفی در میان محصولات ایسوس تبدیل کرده، هرچند گزینه پرچمدار نیست. این نمایشگر شرکت ایسوس یک گزینه برجسته در کاربری بوده و با قیمت مناسب می‌توان مدلی را خریداری کرد که از تنظیمات گسترده و قابل توجهی برخوردار است.

VG27AQ مدل معمولی نیست و سعی شده تا مشخصه‌های قابلی برای آن در نظر گرفته شود. بنابراین کیفیت تصویر آن بی نظیر بوده و فراتر از انتظار می‌تواند باشد. از این رو افراد می‌توانند در کنار این مانیتور یک مدل حرفه‌ای را شاهد باشند که اگرچه رده میانی بوده اما کیفیت عملکرد و ساخت بالایی برای آن در نظر گرفته شد. در چند سال گذشته ایسوس از مهندسان برجسته کمک گرفته تا در زمینه تولید مانیتور به برند حرفه‌ای تبدیل شود و چنین نیز شد.

بنابراین می‌توان در کنار مانیتوری چون VG27AQ ایسوس تجربه کاربری لذت بخش و جذابی داشت.درجه حرارت ، دقت و سطح گاما با صفحه نمایش در حداکثر روشنایی و پنل در نیمی از سطح روشنایی اصلی آن حفظ می‌شوند، بنابراین شما مهم نیست که صفحه نمایش هر چقدر روشن باش ، از رنگ های مداوم برخوردار خواهید شد.

میزان روشنایی پیش فرض ایسوس ۲۷۷ نیت است، اما برجسته نیست، و حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش به ۳۵۴ نیست می‌رسد که همچنان نباید بالا دانست.

این میزان روشنایی پیش فرض با سطح سیاه ۰.۲۴ کم ترکیب می‌شود و این به معنای نسبت کنتراست پیش فرض ۱،۱۵۴: ۱ است. این نتیجه برای بازی‌های بزرگ و esports کاملاً مناسب است، اما خیلی نباید آن را سطح بالا محسوب کرد و بسیاری از مانیتورهای بازی تضاد بهتری ارائه می‌دهند.

بنابراین، در حالی که پنل ایسوس از کنتراست کافی برای جلوه دادن بازی‌ها به صورت  پر جنب و جوش برخوردار است و با عمق کافی، پنل‌های زیادی در این سطح نمایشگر وجود دارد که سایه‌های عمیق‌تر، تیره‌تر و دامنه کنتراست گسترده‌تری را ارائه می‌دهند.


محصول ایسوس از رنگ‌های عالی اما کاملاً کنتراست مناسبی برخوردار است و این چیزی بوده که این صفحه توانایی به انجام رساندن آن را دارد. این نمایشگر برای بازی‌های روزانه عالی است، اما صفحه نمایش دارای عمق کنتراست یا توانایی طیف رنگی برای کنترل محتوای HDR نیست و فقط کافی است که یک تقویت کننده قابل توجه را ارائه دهد.

مانیتور ایسوس یک گزینه معمولی نیست و برند تایوانی سعی کرده گزینه باکیفیتی را با قیمت مناسب در اختیار کاربران و مخاطبان خود قرار دهد. در هر جای دیگر، VG27AQ در مناطق قابل پیش بینی مشکلاتی دارد. ایسوس به طور پیش فرض از حالت Racing خود استفاده میکند، اما سایر حالت‌های نمایش بدتر هستند و بنابراین ارزش استفاده ندارند. گزینه‌های FPS ، RTS و RPG بسیار روشن هستند، اما با توجه به چهره‌های ضعیف‌تر Delta E و دمای رنگی گرم‌تر، بنابراین تصاویر کمی قرمز و اشباع نشده به نظر می‌رسند.

حالت MOBA تقریبا تک رنگ است، گزینه sRGB دارای کنتراست ضعیف و بسیار گرم بوده، و گزینه Cinema بسیار خنک است، با تصاویری که رنگ آبی قابل توجهی دارند.

سطح یکنواخت رنگی نیز بسیار ناخوشایند است. ایسوس بین ۱۴ تا ۱۸ درصد از درخشندگی خود را در لبه سمت چپ و ۱۶ درصد در لبه سمت راست از دست داد، با Delta Es که بالاتر از حد متوسط ۴ است و نتوانسته ما را راضی نگه دارد. اینها چهره‌های مخربی نیستند، اختلافات کوچک در طول بازی‌ها قابل توجه نخواهد بود، اما این صفحه در بین رقبا سازگار نیست.

آیا شما باید نمایشگر VG27AQ ایسوس را خریداری کنید؟

VG27AQ اولین مانیتور موفقیت آمیز برای نام تجاری TUF محسوب می‌شود. ایسوس در چندین زمینه مهم موفق بوده: سرعت بالای تجدید آن و افزودن ELMB-Sync بدین معنی است که این صفحه دارای قابلیت اجرا بازی‌ به صورت واضح و صاف و سرعت بالا است، بنابراین برای بازیکنان عناوین FPS و بازی رقابتی مناسب است.

در جای دیگر، این صفحه نمایش سریع و صاف از اندازه و وضوح متنوع و کیفیت رنگ عالی برخوردار است. کنتراست آن بسیار مهم بوده، اما هنوز هم به اندازه کافی برای بازی در این زمینه مناسب است.

ایسوس که سابقه درخشانی در تولید نمایشگر گیمینگ دارد، با VG27AQ مانیتوری طراحی کرده که حسابی گیمرها را با یک مدل خوش قیمت و در عین حال حرفه‌ای راضی نگه دارد. بنابراین با مانیتور موردبحث گزینه نامطلوبی نداشته و باید حساب ویژه در بحث گیمینگ آن هم بازی‌های رقابتی باز کرد.

گذشته از آن این مدل پشتیبانی از فناوری AMD FreeSync 2 بوده و حتی افراد می‌توانند در نرخ ۱۴۴ هرتز نیز آن را به کار گیرند. ایسوس در پنل TUF Gaming VG27AQ از فناوری جی سینک و فریسینک بهره گرفته تا کاربران در کنار سخت افزار انویدیا یا AMD بتوانند تجربه روان و بی نقصی را داشته باشند.

همچنین باید بیان داشت که سری محصولات TUF ایسوس مدل‌های گیمینگ رده میانی هستند و نسبت به سری ROG نیز از قیمت کمتر و ویژگی‌های مطلوبی برخوردار هستند. نمایشگر TUF Gaming VG27AQ نیز از همین خانواده است و از این رو نباید انتظارات بزرگ داشت و باید آن را گزینه معقولی به حساب آورد.

به گفته ایسوس این مانیتور دارای نرخ نوسازی قابل اورکلاک است و این یعنی از حداقل نرخ نوسازی می‌توان آن را به ۱۶۶ هرتز افزایش داد. بنابراین هرچه نرخ نوسازی افزایش یابد، بدون شک تجربه کاربری بهتری می‌توان داشت و در نوع خود برجسته تلقی می‌شود.

شرکت تایوانی از محصولی رونمایی کرده که به راحتی می‌تواند رضایت کاربر را به خوبی جلب کند و یکی از مدل‌های ارزنده بازار است.

مزایا: نرخ نوسازی بالا/پشتیبانی از موشن بلور/کیفیت رنگی قابل توجه/قیمت مناسب

معایب: کنتراست نامطلوب/بدون RGB LED و پورت USB/اسپیکرهای ضعیف

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول

مشخصات

پورت USB
دارد
نوع پنل
IPS
اندازه صفحه نمایش
27 اینچ
دقت صفحه نمایش
۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل
صفحه نمایش مات
دارد
پورت HDMI
دو عدد
تعداد رنگ قابل نمایش
1073.7M -10bit
نسبت تصویر
۱۶:۹
شدت روشنایی
250cd/m2
نرخ بروز رسانی تصویر
165 هرتز
پورت اتصال مانیتور
HDMI
سایر ویژگی‌ها
دقت تصویر (رزولوشن)1440 ×2560 پیکسل, زمان پاسخ گویی: : 1 میلی ثانیه, تعداد پورت, HDMI, : : 2 عدد, زاویه دید (افقی/عمودی) : 178°/ 178°

صفحه نمایش

نوع پنل
IPS
اندازه صفحه نمایش
27 اینچ
دقت صفحه نمایش
۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ پیکسل
صفحه نمایش مات

درگاه ورودی و خروجی

پورت HDMI
دو عدد

مشخصات فنی

تعداد رنگ قابل نمایش
1073.7M -10bit
نسبت تصویر
۱۶:۹
شدت روشنایی
250cd/m2
نرخ بروز رسانی تصویر
165 هرتز

سایر مشخصات

پورت USB
سایر ویژگی‌ها
دقت تصویر (رزولوشن)1440 ×2560 پیکسل, زمان پاسخ گویی: : 1 میلی ثانیه, تعداد پورت, HDMI, : : 2 عدد, زاویه دید (افقی/عمودی) : 178°/ 178°
You may also like
موردی یافت نشد

فهرست

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به حساب کاربری