مادربرد ایسوس ROG STRIX X570-F Gaming

برند:
  • پلتفرم: AMD
  • فرم ظاهری: ATX
  • چیپست: X570
  • نورپردازی: RGB
  • سوکت پردازنده: AM4
  • حافظه قابل پشتیبانی : DDR4
  • حداکثر حجم حافظه: 128 گیگابایت
  • اتصال Wi-Fi: ندارد
ادامه مطلبShow less
0 تومان
وضعیت
  • کارکرده
رنگ
  • مشکی
گارانتی
  • گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا
ناموجود
موجود شد خبرم کن
مرجع:
توضیحات


معرفی مادربرد ایسوس ROG STRIX X570-F Gaming

محصولی که پیش روی شماست، از سری مادربردهای گیمینگ ایسوس بوده که از چیپست X570 بهره می‌برد و توسط برند محبوب ROG تولید شده. این مادربرد با تلفیق ویژگی‌های بالقوه‌ای چون راهکارهای خنک‌کنندگی پیشرفته و ظاهر جذاب، بستری مناسب را برای ساخت یک سیستم گیمینگ قدرتمند فراهم میسازد. طراحی مدرن، نورپردازی RGB و الگوهای نوشتاری سایبری (Cyber-Text)، شما را در ساخت یک سیستم رعب انگیز یاری می‌کنند؛ با مادربرد ROG STRIX X570-F، همواره یک قدم از دیپران جلوتر باشید.آدورا آی تی محصولی با کیفیت به شما تقدیم میکند.

این مادربرد توانمند دارای فرم ظاهری ATX بوده و مبتنی بر چیپست X570 ای ام دی تولید شده است. سوکت پردازنده AM4، از پردازنده‌ های نسل دوم و سوم AMD Ryzen پشتیبانی می‌کند. چهار عدد شیار حافظه، می‌توانند از 128 گیگابایت رم DDR4  پشتیبانی میکند. دو عدد درگاه اس اس دی M.2، به علاوه هشت عدد درگاه SATA III، راهکارهای ذخیره‌سازی مادربرد ROG STRIX X570-F را فراهم می کنند.

مشخصات سخت‌افزاری

راهکارهای خنک‌کنندگی جامع و مدار تغذیه بهبود یافته، پردازنده‌های جدید و چندهسته‌ای AMD Ryzen را زیر پر و بال خود می‌گیرند. مادربرد ROG STRIX X570-F، امکانات دیگری چون ذخیره‌سازی و اینترنت پرسرعت را در اختیار شما قرار داده و تا آخرین توان و پتانسیل قطعات را در اختیار شما قرار می دهد.

برق‌رسانی و مدار تغذیه


کانکتورهای برق

سوکت‌های انحصاری ایسوس با نام ProCool II طبق استانداردهای سختگیرانه‌ای ساخته شده‌اند و ارتباطی مطمئن را با خطوط برق منبع تغذیه برقرار می‌کنند و با دارا بودن پوشش فلزی،مشکل حرارت را به خوبی حل می کند. آمپدانس پایین این کانکتور، از ایجاد هات‌اسپات جلوگیری می‌کند و باعث پایداری کلی سیستم میشود.


کنترلر ولتاژ +Digi

ماژول تنظیم ولتاژ +Digi، از بهترین‌های صنعت تولید مادربرد است و قادر است جریان برق روان و بی‌نقصی را برای پردازنده فراهم سازد.


مدار تغذیه

مدار تغذیه مادربرد ROG STRIX X570-F، از 2+12 فاز تشکیل شده است و با ترکیب ماسفت‌های بالاگذر و پایین‌گذر و تبدیل آنان به یک پکیج واحد، انرژی و راندمان لازم را در اختیار جدیدترین پردازنده‌های ای ام دی قرار می دهد.


خنک‌کنندگی مدار تغذیه

چوک‌های آلیاژی و پدهای حرارتی باکیفیت، فرآیند انتقال حرارت از مدار تغذیه به هیت‌سینک‌ها را تسهیل و تسریع می‌کنند؛ در نتیجه، حرارت تولیدشده توسط مدار تغذیه، از طریق هیت‌سینک‌های بزرگ مادربرد دفع می‌شود.


چوک‌ها و خازن‌ها

چوک‌های بالارده و خازن‌های بادوام مادربرد، در برابر حرارت شدید مقاوم هستند و در مقایسه با نمونه‌های استاندارد، تا 110 درصد عملکرد عملکرد بالاتری دارند.


سیستم خنک‌کنندگی

هیت‌سینک ماسفت

یک هیت‌سینک بزرگ دو تکه، ماسفت‌ها و چوک‌ها را در بر می‌گیرد. در ادامه، یک لوله حرارتی 8 میلی‌متری، هیت‌سینک شمالی و غربی را به یکدیگر متصل کرده و سبب افزایش سطح خنک‌کنندگی این بخش می گردد.

پدهای حرارتی

انتقال حرارت از القاگر و مدار تغذیه به هیت‌سینک‌ها، به عهده پدهای حرارتی درجه‌یک می باشد.

مدار چاپی 6 لایه

خاصیت چند لایه بودن مدار چاپی، حرارت موجود در اطراف مدار تغذیه را به سرعت دفع می‌کند و اورکلاکینگ پردازنده را غعال می کند.


هیت‌سینک فعال چیپست

مادربرد ROG STRIX X570-F، از درگاه‌ PCI-E 4.0 بهره می‌برد؛ این درگاه نسبت به نسل قبل، تا دو برابر پهنای باند گسترده‌تری دارد؛ همین مسئله،بتعث تولید حرارت بیشتری میشود. در این راستا، یک هیت‌سینک فعال، از بروز گلوگاه به هنگام انتقال داده جلوگیری می گردد.

شاید این سؤال برایتان پیش آید که هیت‌سینک فعال چیست؟ فعال بودن هیت‌سینک به این معناست که هیت‌سینک همواره در حال خنک‌ شدن است؛ این امر توسط یک فن کوچک و سفارشی، تولید شده توسط شرکت DELTA، صورت می‌پذیرد. این فن نویز بسیار کمی دارد و طول عمر مفید بالبرینگ آن برابر با 60,000 ساعت می باشد. یک کانال هوایی ویژه، فن را در تولید فشار ساکن یاری می‌کند و جریان هوا را به سمت پره‌های هیت‌سینک متمرکز می‌نماید. همچنین، تراکم بالای پره‌های هیت‌سینک، ضمن ایجاد سطح تماس گسترده، مقاومت مسیر انتقال هوا را کمتر می کند.

هیت‌سینک‌های M.2

هیت‌سینک‌های درگاه اس اس دی مادربرد، دمای این حافظه‌های پرسرعت را در سطح ایده‌آل حفظ کرده و عملکرد پایداری را برای آن‌ها فراهم می سازند.

هدرها

به منظور ارتقاء خنک‌کنندگی سیستم، هدرهای فن متنوعی برای مادربرد ROG STRIX X570-F تعریف شده است. عملکرد تمامی هدرها از طریق نرم‌افزار Fan Xpert 4 و محیط بایوس، قابلیت شخصی‌سازی دارند.


مجموعاً چهار هدر برای خنک‌سازی پردازنده در نظر گرفته شده؛ که از این تعداد، دو هدر برای فن‌های بادی، یک هدر برای خنک‌کننده‌های مایع AiO و یک هدر دیگر برای پمپ آب خنک‌کننده‌های CLC مورد استفاده قرار گرفنه اند. تمامی این هدرها از نوع PWM/DC می باشند.


در مرحله بعدی، نوبت می‌رسد به حافظه‌های M.2؛ همانطور که اشاره شد، این حافظه‌ها به کمک هیت‌سینک خنک‌ می‌شوند؛ اما کاربران می‌توانند در صورت نیاز، با بهره‌گیری از هدر مخصوص، یک فن مجزا برای این بخش برای استفاده قرار دهند.


و در نهایت دو هدر 4 پین دیگر که فن‌های کیس شما را تغذیه می‌کنند و مانند سایر هدرها، از قابلیت تشخیص خودکار فن‌های PWM و DC  پشتیبانی میکنند.


حافظه ذخیره‌سازی و رم

مادربرد ROG STRIX X570-F از دو اسلات اس اس دی M.2 با رابط پرسرعت 0.PCI-E 4 برخوردار است؛ هر دوی این اسلات‌ها از حافظه‌های 22110 پشتیبانی می‌کنند و قادرند با تکنولوژی SSD RAID، حافظه‌ها را با یکدیگر ادغام کرده و عملکردی شگفت‌انگیز را در اختیار مصرف کننده قرار میدهند. با وجود پیکربندی RAID و پلتفرم‌های نسل سوم AMD Ryzen، از بالاترین سرعت در انتقال اطلاعات بهره مند خواهید شد.


ASUS OptiMem

تکنولوژی ASUS OptiMem با بازطراحی چیدمان مسیر حافظه رم و افزایش فرکانس کیت رم، اوج قدرت و پتانسیل معماری AMD’s Infinity Fabric را آزاد می‌کند. به لطف این فناوری، احتمال ایجاد هم‌شنوایی تا 26 درصد کمتر می شود.



اینترنت و شبکه

اترنت گیگابیتی اینتل

تراشه اترنت اینتل (I211-AT) سرعت رد و بدل اطلاعات میان شبکه شما و دنیای بیرون را به حداکثر می‌رساند. از طریق درگاه LAN نیز با کاهش مصرف پردازنده و صرفه‌جویی در انرژی، توان عملیاتی TCP و UDP را افزایش می‌ یابد.


صدا

SUPREMEFX III

فناوری صوتی SupremeFX شما را غرق در دنیای شگفت‌انگیز صداها می‌کند. SupremeFX با بهره گرفتن از کدک S1220A، صدایی طبیعی و سرشار از جزئیات را به خواهید شنید. به جهت تضمین وضوح و کیفیت بالای صدا، خروجی‌های صوتی پنل جلویی، به آمپلی‌فایرهای عملیاتی دوگانه مجهز شده‌اند؛ بدین ترتیب، استفاده از هدست‌های گیمینگ و بالارده، باعث تجربه‌ای لذت‌بخش و بی‌مانند می‌شود.


پوشش صوتی

محافظت مؤثر در برابر تداخلات الکترومغناطیسی، یکپارچگی صدا را حفظ می‌کند تا سیگنال‌های صوتی بهترین کیفیت را داشته باشند. حتی خطوط انتقال صدا نیز با طراحی ویژه‌ای پوشانده شده‌اند تا باعث جلوگیری از اختلالات الکترومغناطیسی ناشی از مادربرد و دیگر شود.

آمپلی‌فایر‌های عملیاتی دوگانه

این آمپلی‌فایرها، از هدفون‌های با حداکثر آمپدانس خروجی 600 اوهم پشتیبانی می‌کنند و صدایی استثنایی و لذت‌بخش را به به گوش میرساند.

خازن‌های صوتی Nichicon

این خازن‌های ژاپنی با کیفیتی مثال‌زدنی، صدایی گرم، طبیعی و با وضوح مطلوب تولید می‌کنند.


طراحی و شخصی‌سازی

با ظهور مادربرد ROG STRIX X570-F، سبک جدیدی از طراحی مادربرد نیز پدیدار شد؛ این زبان طراحی شامل الگوهای نوشتاری سایبری که به شکل مورب روی مدار مادربرد حک شده‌اند و لوگوی باشکوه و درخشان ROG و البته نورپردازی چشم‌نواز RGB است. چنین طراحی مدرن و جذابی، علاوه بر القای ماهیت گیمینگ این محصول، این امکان را به شما می‌دهد تا سیستمی که تبلوری از سلیقه و شخصیت شماست را به راحتی فراهم سازید.


پوشش درگاه‌های ورودی/خروجی

این قسمت از مادربرد، به لوگوی زیبای ROG مزین شده و به رنگ مشکی مات طراحی شده. این پوشش به شکل پیش‌فرض نصب شده و فرآیند اسمبل سیستم را آسان تر میسازد.


BIOS FlashBack

BIOS FlashBack ساده‌ترین و امن‌ترین روش برای آپدیت بایوس است. کافیست تا فایل‌های UEFI را به یک فلش مموری با فرمت FAT32 منتقل کنید و پس از متصل کردن آن به درگاه BIOS FlashBack، دکمه مخصوص را بفشارید تا عملیات بروزرسانی آغاز شود؛ حتی می‌توانید بدون وجود رم یا پردازنده این بروزرسانی را به پایان برسانید.



اسلات امن (Safeslot)

اسلات‌های PCI-E مادربرد به غلاف‌های فولادی مجهز شده‌اند و در چند نقطه به مدار چاپی لحیم شده‌اند؛ در نتیجه، استحکام قطعه متصل‌ شده حفظ می‌شود و مقاومت بالایی را در برابر کشیدگی و شکستگی دارند. افزوده بر این، گیره‌های اسلات PCI-E، کارت گرافیک را سر جای خود محکم کرده و جداسازی آن نیز امری آسان میشود.


ESD Guards

این قطعات کوچک، در درگاه‌هایUSB و LAN قرار گرفته‌ و از درگاه‌ها در برار گزند تخلیه الکترواستاتیک حفاظت می‌کنند.


گیره یک طرفه اسلات رم

به منظور نصب و جداسازی آسان ماژول‌های رم، در درگاه‌های DDR4 تنها از یک گیره استفاده شده است.


FLEXKEY

FLEXKEY امکان تغییر عملکرد کلید ریست روی کیس را امکان پذیر می کند. کنترل نورپردازی، ورود به محیط بایوس و اجرای حالت Safe Boot، گزینه‌هایی هستند که می‌توانید برای کلید ریست سیستم در نظر بگیرید.


ال ای دی‌های عیب‌یابی

این لامپ‌ها وضعیت قطعات کلیدی سیستم مانند پردازنده، کیت رم و کارت گرافیک را بررسی کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل، به سرعت شما را اطلاع می دهند.


Aura Sync

مادربردهای ROG STRIX، در کنار عملکرد فوق‌العاده، همواره ظاهری چشم‌نواز نیز برای کاربران به وجود می آورند. فناوری Aura Sync، در تغییر و شخصی‌سازی نورپردازی RGB، آزادی عمل بالایی به کاربر می‌دهد؛ می‌توانید از میان تعداد زیادی نمایه، نورپردازی مادربرد و دیگر اجزای متصل شده از طریق هدرهای RGB را تنظیم کنید.


هدر ARGB GEN 2

این نوع از هدر، دارای توانایی تشخیص تعداد لامپ‌های بکار رفته در دستگاه‌های RGB هستند و این اجازه را به نرم‌افزار می‌دهد تا افکت‌های نورپردازی را متناسب با نوع دستگاه هماهنگ سازد. این هدر لوازم نسبتاً قدیمی‌تر نیز پشتیبانی می کند.

UEFI BIOS

منوی بایوس شناخته‌ شده ROG، تمام تنظیمات لازم برای شخصی‌سازی عملکرد سیستم را در اختیارتان می گذارد. این منو دارای یک حالت آسان برای افراد تازه‌کار است؛ همچنین یک حالت پیشرفته برای کارکشته‌های این عرصه در نظر وجود دارد.


در حالت پیشرفته تنظیمات عمیق و جامعی در دسترس کاربر قرار می‌گیرد تا کنترل کاملی بر عملکرد قسمت‌های مختلف سیستم داشته باشد. تمامی بخش‌ها به دقت دسته‌بندی شده‌اند و یک نوار جستجو پیداکردن تنظیمات خاص را آسان ساخته.


حالت EZ نیز طراحی جمع و جوری دارد و تمام تنظیمات ضروری و وضعیت سیستم را در یک صفحه جای داده است. با استفاده از راهنمایی‌های موجود در این حالت، می‌توانید به راحتی و بدون نگرانی، تنظیمات سیستم را مطابق میلتان عوض کنید.

بهینه‌سازی


TPU

واحد پردازش TurboV یا همان TPU، یک میکروکنترلر است

ادامه مطلبShow less
جزئیات محصول

مشخصات

ابعاد
305×244 میلی‌متر
نورپردازی
RGB
نوع حافظه رم
DDR4
مشخصات حافظه رم
فرکانس 5100 مگاهرتز در حالت اورکلاک و 2666 مگاهرتز در حالت پایه
پورت HDMI
دارد
پورت Display Port
دارد
نوع سوکت پردازنده
AMD AM4
چیپست
AMD X570
پشتیبانی از پردازنده‌ها
AMD Ryzen 5000 Series/ 4000 G-Series/ 3000 Series/ 3000 G-Series/ 2000 Series/ 2000 G-Series
پشتیبانی از RAID
RAID 0 - RAID 1 - RAID 10
پیکربندی حافظه
چهار کاناله
حداکثر حافظه قابل پشتیبانی
128 گیگابایت
اسلات PCI Express x16
سه عدد
پشتیبانی از SLI
دو مسیره
پشتیبانی از CrossFire
سه مسیره
اسلات PCI Express x1
2 عدد
کانکتور SATA 3.0
8 عدد
اسلات M.2
2 عدد
نوع اسلات M.2
یک عدد PCIe 3.0 - یک عدد PCIe 4.0 - پشتیبانی از فرم ظاهری 22100
هدر USB 2.0
4 عدد
هدر USB 3.0
2 عدد
کانکتور برق
24 پین
پورت PS/2
ندارد
پورت USB 3.0
4 عدد
پورت USB Type-C
دارد
جک 3.5 میلی‌متری
5 عدد
خروجی صدا S/PDIF
دارد
فرم طراحی
ATX

مشخصات فیزیکی

ابعاد
305×244 میلی‌متر

پردازنده و چیپست

نوع سوکت پردازنده
AMD AM4
چیپست
AMD X570
پشتیبانی از پردازنده‌ها
AMD Ryzen 5000 Series/ 4000 G-Series/ 3000 Series/ 3000 G-Series/ 2000 Series/ 2000 G-Series
پشتیبانی از RAID
RAID 0 - RAID 1 - RAID 10

حافظه رم (RAM)

نوع حافظه رم
DDR4
مشخصات حافظه رم
فرکانس 5100 مگاهرتز در حالت اورکلاک و 2666 مگاهرتز در حالت پایه
پیکربندی حافظه
چهار کاناله
حداکثر حافظه قابل پشتیبانی
128 گیگابایت

درگاه ورودی و خروجی

پورت HDMI
پورت Display Port
پورت USB 3.0
4 عدد
پورت USB Type-C

کارت گرافیک

اسلات PCI Express x16
سه عدد
پشتیبانی از SLI
دو مسیره
پشتیبانی از CrossFire
سه مسیره

اتصالات داخلی مادربرد

اسلات PCI Express x1
2 عدد
کانکتور SATA 3.0
8 عدد
اسلات M.2
2 عدد
نوع اسلات M.2
یک عدد PCIe 3.0 - یک عدد PCIe 4.0 - پشتیبانی از فرم ظاهری 22100
هدر USB 2.0
4 عدد
هدر USB 3.0
2 عدد
کانکتور برق
24 پین

پنل پشتی مادربرد

پورت PS/2
جک 3.5 میلی‌متری
5 عدد
خروجی صدا S/PDIF

سایر مشخصات

نورپردازی
RGB
فرم طراحی
ATX
You may also like
موردی یافت نشد

فهرست

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به حساب کاربری