مقایسه بتای Battlefield 2042 در برابر کال آو دیوتی و هیلو اینفینیت

نوشته شده در تاریخ2 سال پیش توسط

خوشبختانه نسخه بتای هرسه بازی منتشرشده و دست ما را برای بررسی آن‌ها باز گذاشته است. شاید مهلت این بتاها به پایان رسیده باشد، ولی شما همچنان می‌توانید نظر افرادی که آن‌ها را بازی کرده‌اند را بپرسید. ناگفته نماند که می‌توانید گیم پلی آن‌ها را نیز تماشا کنید و خود تصمیم بگیرید.

هر سه این بازی‌ها تجربه منحصر به فرد خودشان را داشتند و توانسته بودند نام مشهور خود را به خوبی حفط کنند. ولی از میان این سه بازی، یکی بیشتر از همه به مرحله تولید نهایی و کامل بودن نزدیک‌تر بود.

Halo Infinite

این بازی در نسخه جدید خود، تغییراتی را نسبت به نسخه‌های پیشین خود اعمال کرده بود. نه تنها بخش چندنفره آن رایگان بود، بلکه تعداد زیادی اسلحه، مهارت، وسایل نقلیه و تکنیک‌های حرکتی جدید نیز به آن اضافه شده بود. این بازی تاکنون دو بتای اختصاصی داشته که هر دوی آن‌ها برروی بخش چندنفره بازی متمرکز بودند. هیچ اطلاعاتی از بخش داستانی یا Forge Mode آن که پس از انتشار در دسترس قرار خواهد گرفت در آن‌ها وجود نداشت.

با وجود این که این بتا برای همه طرفداران بازی در دسترس نبود، ولی توانست نظرات مثبت بازیکن‌هایش را به دست بیاورد. یکی از نکات چشمگیر بازی، مهارت‌های جدید مانند Repulsor و قلاب انداز بود. ردیت Halo تا مدت‌ها پر بود از کلیپ‌های بازیکنان که با Repulsor تریک شات‌ می‌زدند. البته این بازی نظرهای مثبت بسیاری هم برای گیم پلی هیجان انگیز و جدیدش دریافت کرد.

بتاهای Halo Infinite همچنین شامل چند حالت بازی بود تا بخش‌های بیشتری از حالت چندنفره بازی مانند بخش (نبرد بزرگ تیمی) و (سلاخ) را نمایش دهد. بیشتر زمان بتای اول بازی، بازیکنان مجبور بودند با بات‌های بازی که به طرز هیجان انگیزی هوش بالایی داشتند مبارزه کنند. ولی از انتهای بتای اول و در تمام طول بتای دوم، بازیکنان رو به روی همدیگر قرار گرفتند.

البته مواردی هم هست که بعضی از بازیکنان امیدوارند تا زمان انتشار نهایی بازی، به آن اضافه شود. البته هیچکدام آن‌ها به خودی خود ایراد محسوب نمی‌شد. مواردی مانند:

  • معیارهای رویارویی بازیکنان
  • بهبودسازی اسلحه‌ها
  • بالانس سازی مجدد بعضی مهارت‌ها

و بعضی موارد جزئی و کوچک این چنینی که قطعا در بازی اصلی یا در قالب یک آپدیت برطرف خواهند شد.

Battlefield 2042

بتای بتلفیلد جدید همین اواخر به اتمام رسید و نظرات خوب و بد مختلفی را دریافت کرده است. طرفداران بازی نحوه جدید استفاده از تفنگ بازی و مقیاس بندی آن را ستایش کردند ولی شکایت‌های زیادی از موارد دیگر این بازی شنیده می‌شود.

این بتا تنها یکی از سه حالت اصلی بازی را که هنگام عرضه دردسترس هستند مورد بررسی قرار داد. این حالت دارای یک نقشه، چهار Specialist و تعداد نسبتا کمی تفنگ بود. هرچند تمام افرادی که آن را تجربه کردند، اکنون مشغول پررنگ جلوه دادن مشکلات گرافیکی آن هستند تا دایس را مجبور به درست کردن آن‌ها کنند.

البته این که بازی‌ای به بزرگی Battlefield 2042 در مرحله بتا باگ داشته باشد کاملا طبیعی است. ولی تعداد این باگ‌ها آنچنان بالاست که بعضی پیشنهاد تاخیر بیشتر بازی را داده‌اند تا بازی با شکل و شمایل بهتری عرضه شود. طرفداران همچنین نگرانی خود را درباره سیستم‌های هسته بازی ابراز کردند. زیرا بعضی از ویژگی‌های نسخه‌های قبلی این فرانچایز در این نسخه پیدا نمی‌شود. مواردی مانند انیمیشن کشتن از زاویه اول شخص، دید زدن از گوشه‌ها و عقبی سینه خیز رفتن از جمله این موارد هستند.

یکی دیگر از اعتراضات طرفداران، سیستم جدید Specialist است که جایگزین سیستم کلاس بندی نمادین سری شده است. یکی دیگر از ایرادات بزرگ بازی، نبود فاکتورهای کافی برای تشخیص دادن سریع دوست از دشمن است. پوشش دادن تمام این ایرادات در مدت زمان کمی که تا زمان انتشار بازی باقی مانده غیرممکن است ولی امیدواریم دایس بتواند تا زمان انتشار، تعداد آن‌ها را کاهش دهد.

Call of Duty: Vanguard

از این بازی تا کنون سه بتا منتشر شده و همه آن‌ها نیز به پایان رسیده‌اند. در اولین بتای آن که فقط برای بازیکنان پلی استیشن دردسترس بود، تمرکز بیشتری برروی حالت جدید این بازی، Champion Hill شده بود که از حالت معروف Gunfight الهام گرفته شده است. با وجود این که گرافیک و استفاده مناسب توسعه‌دهندگان از موتور گرافیکی آن، زبان بازیکنان را بند آورده بود، ولی بسیاری از آن‌ها، خواستار تغییر بالانس این حالت جدید هستند.

دو بتای دیگر آن بیشتر بروی بخش چندنفره عادی متمرکز بودند. بتای دوم فقط برای بازیکنان پلی استیشن که بازی را پیش خرید کرده بودند در دسترس بود و بتای آخر برای همه پلتفرم‌ها دردسترس بود. بتای دوم و سوم این بازی تعریف و تمجیدهای زیادی از سوی طرفدارانش بابت سیستم تخریب پذیری جدید و اتمسفرش دریافت کرد. بعضی از تغییرات در بازی بنا به درخواست بازیکنان انجام شد و Sledgehammer نیز لیست جدیدی از تغییرات بازی هنگام عرضه منتشر کرده است.

Call of Duty: Vanguard با وجود گرافیک خیره‌کننده‌اش، هر از چندگاهی دچار مشکلات فنی و باگ می‌شد و از لذت تجربه آن می‌کاست. ولی این مشکلات به نظر بزرگ و حل نشدنی نیستند و احتمالا تا زمان عرضه بازی حل خواهند شد.

خوشبختانه به نظر می‌رسد زمستان امسال برای طرفداران ژانر تیراندازی اول شخص، یک فصل رویایی خواهد بود.

1 نظر
  • حس****** ********می

    حس****** ********می 2021-10-18

    خیلی عالی بود
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به حساب کاربری