لپتاپ وکتوس اچ پی بخریم یا نخریم ؟؟

نوشته شده در تاریخ1 سال پیش توسط

طراحی و کیفیت ساخت لپ تاپ هایVICTUS :

طراحی و کیفیت ساخت این دستگاه ها در حد قابل‌ قبول اما نه ایده‌آل  هستند. بدنه از جنس پلاستیک بوده واستحکام مناسبی دارد و توزیع درست وزن لپ‌تاپ و سفتی لولا باعث می‌شود بتوان به‌راحتی در دستگاه را با یک دست باز کرد؛ که به دلیل اینکه لولا چندان قرص نیست توصیه نمیشه.وبرعکس بسیاری از لپ‌تاپ‌های گیمینگ دیگر، HP VICTUS  طراحی ساده و مینیمالی دارد و روی بدنه‌ی آن، خبری از نوارهای رنگی RGB و نورپردازی نیست.

ابعاد لپ‌تاپ برابر با 23.5*255*357.9سانتی‌متر و وزن آن حدود 2.29 کیلوگرم است. با چنین جثه‌ای، HP VICTUS لپ‌تاپ سنگینی به حساب می‌آید؛ اما در مقایسه با لپ‌تاپ‌های گیمینگ، به حد محسوسی باریک‌تر می‌کند. خوشبختانه به‌لطف فاصله‌ی زیاد پنل از خروجی هوای گرم، حین پردازش‌های سنگین و پرفشار، دمای نمایشگر چندان بالا نمی‌رود و تنها بخش پایین نمایشگر اندکی گرم می‌شود.

وب‌کم در حاشیه‌ی بالای نمایشگر قرار دارد و برای تماس‌های تصویری می‌تواند کیفیت تصویر HD یا همان 720p را دراختیار بگذارد.

 

 

کیبورد، ترک‌پد و درگاه‌های اچ‌پی VICTUS 16

کیبورد دستگاه با چینش استاندارد و به‌صورت جزیره‌ای ارائه می‌شود. به‌لطف ابعاد کلیدها و فاصله‌ی قرارگیری آن‌ها از یکدیگر، تایپ کردن با لپ‌تاپ VICTUS رضایت‌بخش است و با خطای چندانی در حین تایپ مواجه نخواهید شد. عمق حرکتی کلیدها و بازخورد پس از فشرده‌شدنشان مطلوب است. کلیدهای کیبورد سطح تختی دارند و فرورفتگی خاصی برای آن‌ها تعبیه نشده ؛ که جایگیری دستان روی کلیدها را با مشکل قابل ذکری روبه‌رو نمی‌کند. نور پس‌زمینه‌ی کلیدها برای تایپ کردن در تاریکی به حد کفایت روشنایی تولید می‌کند، به‌علاوه می‌توان آن رابه دلخواه فعال و غیر فعال کرد.

ترک‌پد لپ‌تاپ اچ‌پی ویکتوس علاوه ‌بر بهره‌ گیری از وسعت مناسب، دقتی که انتظار داریم، ارائه می‌کند. ژست‌های حرکتی ویندوز را نیز به ‌راحتی می‌توان بدون مشکل با ترک‌پد اجرا کرد.

 

درگاه‌های لبه‌ی سمت چپ
  • ورودی برق
  • درگاه شبکه RJ45
  • درگاه HDMI 2.1
  • درگاه USB 3.2 Gen 1 Type-A با پهنای باند ۵ گیگابیت‌برثانیه
  • درگاه USB 3.2 Gen 1 Type-C با پهنای باند ۵ گیگابیت‌برثانیه و پشتیبانی از Display Port 1.4
  • جک ۳٫۵ میلی‌متری ترکیبی برای اتصال هدفون/میکروفون
  • درگاه کارت SD

درگاه‌های Type-A و Type-C از فناوری Sleep and Charge اچ‌پی پشتیبانی می‌کنند بدین معنا که می‌توانید دستگاه‌های دیگر را نیز با استفاده از آن‌ها شارژ کنید. در لبه‌ی سمت راست تنها دو پورت USB Type-A قرار دارند.

درگاه‌های لبه‌ی سمت راست
  • دو درگاه USB 3.2 Gen 1 Type-A با پهنای باند ۵ گیگابیت‌برثانیه
صفحه‌نمایش و اسپیکر

نمایشگر ۱۶٫۱ اینچ 144هرتز لپ‌تاپ اچ‌پی ویکتوس از نوع IPS LCD و ساخت شرکت BOE است. باوجود رزولوشن Full HD (۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل). به‌لطف پوشش مات روی نمایشگر، بازتاب نور و انعکاس تصویر محیط به حداقل می‌رسد.

اسپیکر دوگانه‌ی لپ‌تاپ HP VICTUS توسط شرکت B & O تیون شده است و اچ‌پی می‌گوید که با به‌کارگیری فناوری HP Audio Boost، صدای غنی و پرقدرتی توسط مجموعه‌ی اسپیکر تولید می‌شود. اما برای کاربردهایی همچون بازی یا تماشا کردن فیلم و سریال، اسپیکرهای لپ‌تاپ VICTUS چندان کافی به نظر نمی‌رسند چون اسپیکرها حجم صدای چندانی تولید نمی‌کنند و به همین خاطر، حتی اگر صدا را تا آخر هم بلند کنید، مشکل نویز یا مخلوط شدن فرکانس‌ها با یکدیگر را نخواهید داشت و احتمالایک هدفون لازم دارین.

سخت‌افزار، عملکرد و باتری VICTUS

برای مدیریت پردازش‌های سنگین تک‌هسته‌ای، فرکانس توربوی پردازنده می‌تواند به ۴٫۶۰ گیگاهرتز برسد. که HP برای لپ‌تاپ گیمینگ خود نسخه‌ی ۴۵ وات را برگزیده است. برای اینکه گیمرها بتوانند کنترل بهتری روی لپ‌تاپ گیمینگ خود داشته باشند و عملکرد سیستم را پایش کنند، اچ‌پی نرم‌افزار Omen Gaming Hub را تدارک دیده است. امکان تنظیم پروفایل عملکرد دستگاه بین سه حالت Performance, Default و Silent را باید مهم‌ترین قابلیت نرم‌افزار مذکور بدانیم. به‌علاوه برای بهینه‌تر شدن عملکرد دستگاه حین اجرای بازی‌ها نیز گزینه‌ای در اخیتارتان قرار می‌گیرد.

با قطع برق لپ‌تاپ و اتکا به باتری، پارامترهای CPU دستخوش تغییر محسوسی می‌شوند؛ توان CPU به ۲۵ وات یعنی حدود ۴۴ درصد کمتر از شرایط پایدار در حالت متصل به برق افت می‌کند، فرکانس با افت ۲۲ درصدی نسبت به حالت متصل به برق در محدوده‌ی ۲۰۰۰ تا ۲۱۰۰ مگاهرتز قرار می‌گیرد و طبیعتا دمای مجموعه‌ی CPU نیز با کاهش مواجه می‌شود و به حدود ۵۰ تا ۶۰ درجه‌ی سلسیوس می‌رسد.

 

 

پردازنده:

شرکت اچ پی برای پردازنده مرکزی این لپ تاپ یکی از قوی ترین پردازنده های موجود حال حاضر بازار یعنی Intel Core i5 12500H را انتخاب کرده است. این پردازنده که مجهز به 12 هسته حقیقی و 16 هسته مجازی و فرکانس پردازنده پایه 2.5GHz می باشد، مناسب برای کلیه امور متوسط گرافیکی و پردازشی است. این پردازنده از نسل دوازدهم (Alder Lake) شرکت اینتل بوده و با حافظه کش فوق العاده 18MB و اورکلاک 4.5GHz مناسب ترین گزینه حال حاضر برای لپ تاپ های گیمینگ می باشد. بنچمارک این پردازنده در حالت کلی عدد 21950 می باشد.

حافظه رم:

حافظه رم دستگاه 8 گیگابایت از نوع DDR4 3200MHz میباشد ومادربورد دستگاه اچ پی دارای دو اسلات رم است که هر یک توانایی پشتیبانی از 16 گیگابایت رم را دارا می‌باشند، بنابراین حداکثر حافظه رم دستگاه 32 گیگابایت بوده که در حال حاضر یک رم 8 گیگابایت بر روی آن قرار دارد.این مقدار حافظه برای اکثر کارهای پردازشی، محاسباتی، تحلیلی و گرافیکی نیمه سنگین کاملا مناسب می‌باشد که قابلیت ارتقاء نیز دارد.

حافظه داخلی:

این لپ تاپ دارای حافظه SSD از نوع NVMe با ظرفیت 512 گیگابایت می‌باشد که قابلیت ارتقاء را نیز دارا می‌باشد. با توجه به داشتن سرعت بالای حافظه SSD مناسب تمامی امور عمومی، اداری، محاسباتی و گرافیک حرفه‌ای مناسب می‌باشد.

کارت گرافیک:

کارت گرافیک بکار رفته در لپ تاپ نیز از دو قسمت تشکیل شده است. کارت گرافیک اولیه همان کارت گرافیک مجتمع با پردازندهبوده که در کارهای روزمره و غیر گرافیکی در مدار قرار دارد و با بهره گیری از رم دستگاه) تا سقف 4GB(امور عادی گرافیکی را انجام می دهد. این کارت گرافیک مدل Intel Iris Xe می باشد.این کارت گرافیک نیز ساخت شرکت NVIDIA Geforce و از نسل دوازدهم این کارت گرافیک ها با معماری آمپر می باشد. حافظه گرافیکی آن 4GB از نوع RTX3050 GDDR6 و 128BIT با قدرت 90W می باشد. بنچمارک این کارت گرافیک در حالت کلی عدد 9158 می باشد. این کارت گرافیک برای کلیه امور گرافیکی 3 بعدی و بازی های سنگین مناسب است.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به حساب کاربری

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به حساب کاربری